(O1) Opadający pedał hamulca.

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tajfun211
    Classic
    • 2011
    • 4

    (O1) Opadający pedał hamulca.

    Proszę o wycenę do Octavii 2 FL 1.9 BXE (nr VIN jakby co TMBHS61ZX92020111) następujące rzeczy:

    1. Olej TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 5 litrów
    2. Filtr oleju
    3. Filtr Paliwa, numer z filtra 3CO 127 400 C albo jeszcze 55 142 03
    6. Filtr powietrza
    7. Olej Titan 5W40 albo Fuchs 5W40 tylko litr.
  • adspike
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    (O1) Opadający pedał hamulca.

    Witam

    Mam bardzo ważne i niepokojące mnie pytanie.... ostatnio zauważyłem w swojej Skodzie Octavii 2003r 1,9TDi 110KM że np podczas postoju na skrzyżowaniu na światłach jak trzymam nogę na hamulcu to pedał delikatnie zaczyna schodzić w dół. Byłem z tym u mechanika żeby sprawdził szczelność układu czy może nie ma jakichś wycieków lub czy może czasem nie jest zapowietrzony układ, a i przy okazji sprawdził też pompę hamulcową czy działa poprawnie oraz płyn i wszystko jest OK tzn nic nie zauważył niepokojącego a pedał dalej schodzi.... dodam ze podczas jazdy autko hamuje normalnie.

    Czy to jakiś niepokojący objaw czy może po prostu ten typ tak ma?????

    Sprawdźcie u siebie w swoich samochodach czy może też tak macie i proszę o informacje.

    Pozdrawiam AdSPiKE

    Komentarz

    • zyrafao2
      Drive
      • 2013
      • 75

      #3
      Co prawda nie posiadam 1.9tdi lecz nie mam takiego objawu, sprawdz cylinderki z tyłu ale diesle miały chyba tarcze z tyłu a pedał opada ci mocno w podłogę?

      Komentarz

      • adspike
        Classic
        • 2010
        • 17

        #4
        Zamieszczone przez zyrafao2
        Co prawda nie posiadam 1.9tdi lecz nie mam takiego objawu, sprawdz cylinderki z tyłu ale diesle miały chyba tarcze z tyłu a pedał opada ci mocno w podłogę?
        Tak ja mam z tyłu tarcze i na pewno cały układ jest szczelny wiec raczej to dopada.

        Sprawdzałem u kolego w VW Passacie z tym samym silnikiem i o ma tez taki objaw jak ja wiec dlatego pytam czy może "ten typ tak ma".... zaś po sprawdzeniu w VW Golfie 4 nie ma takiego objawu z tym ze on ma 1,4 w benzynie wiec być może czymś się te układy różnią.

        Ale kolego wielkie dzięki za info... Pozdrawiam

        Komentarz

        • kornat
          Rider
          • 2007
          • 578

          #5
          Nie powinien pedałek się zapadać. Pierwsze co to proponuję dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy oraz sprawdzić wąż idący od serwa do pompy vaccum.

          Komentarz

          • adspike
            Classic
            • 2010
            • 17

            #6
            Zamieszczone przez kornat
            Nie powinien pedałek się zapadać. Pierwsze co to proponuję dobrze odpowietrzyć układ hamulcowy oraz sprawdzić wąż idący od serwa do pompy vaccum.
            Układ był dzisiaj odpowietrzany wiec myślę że jest dobrze a co do tego węża to gdzie on się znajduje?? bo właśnie dzisiaj odebrałem samochód po sprawdzeniu całego układu... sprawdzano poza szczelnością całego układu również pompę hamulcową... mechanik mówił że wpięto ją na tzw mały obieg tzn zaślepiono wyjścia z pompy i po tej operacji pedał przestał opadać czyli tak jak powinno być ale po podpięciu spowrotem do układu hamulcowego samochodu i po odpowietrzeniu pedał znowu zaczął opadać.

            Komentarz

            • zyrafao2
              Drive
              • 2013
              • 75

              #7
              Tak jak napisał "kornat" przede wszystkim sprawdz gumową uszczelkę na serwie co własnie jest w nią wpięty przewód do vaccum pompy wiem że kolega miał kiedyś odpięte podcisnienie i też tam miał nie za ciekawy hamulec, ale nie pamiętam dokładnej objawy

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                #8
                Ten wąż wygląda tak http://allegro.pl/vacum-pompa-octavi...059958948.html vacum pokazany również na zdjęciu w aukcji i jest przykręcony do głowicy od strony skrzyni. Ten czarny wąż lubi czasem pęknąć. A czy pedałek po nocy da się wcisnąć?

                Komentarz

                • zyrafao2
                  Drive
                  • 2013
                  • 75

                  #9
                  Dokładnie, jak to nie będzie to, to będziemy myśleć dalej

                  Komentarz

                  • adspike
                    Classic
                    • 2010
                    • 17

                    #10
                    Zamieszczone przez kornat
                    Ten wąż wygląda tak http://allegro.pl/vacum-pompa-octavi...059958948.html vacum pokazany również na zdjęciu w aukcji i jest przykręcony do głowicy od strony skrzyni. Ten czarny wąż lubi czasem pęknąć. A czy pedałek po nocy da się wcisnąć?
                    Tak da się wcisnąć i raczej hamuje normalnie tak jak mowie problem pojawia się podczas trzymania hamulca.

                    Jutro sprawdzę ten przewód i dam znać...

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      To jak już znajdziecie przyczynę to dajcie znać bo temat już nie pierwszy raz wałkowany na forum. Możecie zacząć od pompy ABS bo w innych układach nic nie znajdziecie :wink: :diabelski_usmiech

                      No a już tak poza konkursem to nie trzymamy nogi na hamulcu na światłach. Pomyśl kolego o tym co za Tobą stoi czy musisz go razić. Polecam używać hamulca ręcznego i dźwigienki w zaciskach się nie zastaną...
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • adspike
                        Classic
                        • 2010
                        • 17

                        #12
                        Witam ponownie....

                        Sprawdziłem tą pompe vaccum mi sie wydaje że jest OK tzn zamieściłem zdjecie tej pompy i krótki filmik tego wężyka co idzie z tej pompy do serwa.

                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                        Jesli to możliwe to sprawdźcie u siebie w autach ten pedał czy też tak macie czy może jest inaczej.

                        Czekam na dalsze komentarze

                        Komentarz

                        • byq
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 171

                          #13
                          Bez Paniki, jak szybko opada ci ten pedał? Opadanie przy nacisku jest normalne i nie ma co szukac dziury w całym. Zgaś Auto podeptaj hampel i trzymajac nacisniety pedal zapal... pedał powinien wpasc. To normalna praca serwa


                          Pzd
                          Inline 5 cylinders

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez adspike
                            Sprawdziłem tą pompe vaccum mi sie wydaje że jest OK
                            Kolego jak Ty tak wszystko sprawdzasz to od razu temat do zamknięcia bo dalsza produkcja nie ma sensu. Podstawowym zadaniem tej pompy jest wytworzenie podciśnienia. Jaki wynik odczytałeś na vacuo-metrze??? Na pierwszy rzut oka widać że nie jest ok bo króciec lata jak żyd po pustym sklepie.
                            Nie jest to oczywiście związane z powszechnym wpadaniem pedału hamulca.
                            Napiszę Ci tylko że duży wpływ na to "wpadanie" ma rodzaj zalanego płynu hamulcowego.

                            Poza tym żeby nie zaśmiecać forum wpisz w szukajkę: "wpadający pedał hamulca". Po co po raz enty zakładać taki sam temat...
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • adspike
                              Classic
                              • 2010
                              • 17

                              #15
                              Zamieszczone przez byq
                              Bez Paniki, jak szybko opada ci ten pedał? Opadanie przy nacisku jest normalne i nie ma co szukac dziury w całym. Zgaś Auto podeptaj hampel i trzymajac nacisniety pedal zapal... pedał powinien wpasc. To normalna praca serwa
                              Zrobiłem tak jak napisałeś i jest tak jak mówisz po podpompowaniu pedał sztywny a po zapaleniu silnika pedał opada w dół. A czy szybko opada to nie raczej wolno ale fakt jest taki ze opada wiec dlatego napisałem na forum żeby sprawdzić czy w innych autkach jest tak samo...

                              Komentarz

                              Pracuję...